KARIBU TANZANIA - Reisverslag uit Morogoro, Tanzania van Wim&Carla Griep - WaarBenJij.nu KARIBU TANZANIA - Reisverslag uit Morogoro, Tanzania van Wim&Carla Griep - WaarBenJij.nu

KARIBU TANZANIA

Blijf op de hoogte en volg Wim&Carla

12 Juli 2013 | Tanzania, Morogoro

KARIBU TANZANIA . Vanuit Morogoro, een mooi stadje gelegen tegen een bergrug een groet vanuit een internetcafe van ons. Zojuist onze taalcursus afgesloten. pfff wat is het lastig een nieuwe taal te leren maar het Swahili is een leuke taal, de mensen helpen je geweldig en als je begroeting een beetje doorhebt kom je al snel in kontakt. Hodi Hodi, Karibu, Salama, enz enz. Gisteren op de markt al wat in de praktijk gebracht. Wij als oudjes met grijze koppen in een groep van 20 vso-ers nemen ons eigen tempo. Pole Pole!. Na de zeer drukke laatste weken in Holland en meteen de hele week training in de hoofdstad Dar es Salaam, schrokken we erg toen er s nachts uit onze kamer de rugzak van Wim gestolen werd. Paspoort, bankkaartjes, dollars, scheerapparaat twee blouses, rijbewijs, visum leesbril kortom alle belangrijke spullen van Wim.. Bah, wat voelden we ons stom. Door de tralies hebben ze het uit de kamer gehengeld. Terwijl wij lagen te slapen met de airco aan. Gelukkig werden we super goed opgevangen door de mensen van VSO en onze groep volunteers. Meteen de volgende dag hadden we al een politierapport en nam de chauffeur van VSO ons mee naar het consulaat waar wim een nieuw paspoort aangevraagd heeft, dat duurt een week of twee. het duurde een paar dagen voor we van de schrik bekomen waren. We waren dus blij dat we afgelopen zaterdag naar hier gingen. een relaxte plek. Hoewel de taaltraining erg intensief is hebben we het nu prima naar de zin. Morgen gaan we met een groepje filipino's en canadezen een hike lopen van een uurtje of 7, lekker even de natuur in. Zondag gaan we dan weer terug naar Dar waar Carla drie dagen een meeting heeft over het onderwijsproject. Wim gaat dan met een paar andere mensen de stad verkennen. Waarschijnlijk volgend weekend gaan we dan eindelijk naar Iringa, het schijnt dat het huis geregeld is, maar dat weet je maar nooit. Van iedereen horen we dat Iringa een mooi plaats is om te wonen. we kijken er dus erg naar uit. Tanzania is vriendelijk, schoon, zeker in vergelijking met Ghana en met een mooie natuur. Kortom: we gaan het hier naar onze zin hebben. Een volgende keer weer wat meer. Voo iedereen een goede vakantie en Kwaheri!

• 12 Juli 2013 - 14:10

Gerda Geutskens :

Hallo Carla en Wim
    Vanuit Terschelling waar we met onze boot in de haven liggen jullie eerste avonturen gelezen
    uit Tanzania. Jullie zullen ongetwijfeld de eerste negatieve ervaring kunnen ombuigen in vele positieve. Veel succes. Gr. Ben en Gerda

• 12 Juli 2013 - 14:31

Marja:

Hoi Carla en Wim,
    Nou dat is behoorlijk intensief zo te horen. Sneu van de tas van Wim maar je bent er volgens mij nu wel meer op gericht om heel goed op te letten.
    veel succes met de laatste loodjes voor jullie vertrek naar Iringa. enne wandel ze!

• 12 Juli 2013 - 19:18

Janneke:

Dat is meteen een heftige ervaring. En zo te horen is het gelijk ook flink aanpakken met die taalcursus. Geniet dit weekend van de hike en daarna op naar de volgende uitdaging.

• 13 Juli 2013 - 21:24

Jannie:

Lieve Wim en Carla, fijn om weer even op de hoogte te zijn. We zaten al een poosje af te wachten hoe het zou gaan. Wat een schrik nu de rugzak van Wim weg is. Succes met de herstelwekzaamheden. Wij zijn nu op vakantie in de buurt van Nürnberg. Fietsen met Wessel en giet langs de Amin. Heel mooi weer. We genieten. Het ga jullie goed aldaar en lieve groeten van Jannie en Pieter.

• 16 Juli 2013 - 13:54

Bert:

Ik was benieuwd naar de eerste ervaringen......tjonge wat een start. Ik hoop dat jullie straks alles weer op orde hebben en over de schrik heen zijn. In NL is het lekker weer (25gr). Gisteren voet-golf gespeeld met het gezin op een pitch & put baan van vrienden in Nijmegen ...maar jonge wat warm. Ik zag dat de tuin van jullie nieuw huis straks direct aan het Zuiderplantsoen komt te liggen (als de snelweg onder de grond gaat). Goeie koop dus. ..maar dan moet je eerst nog wel een tijdje onder de evenaar blijven wonen. Tot volgs. Bert

• 17 Juli 2013 - 13:52

Marjolein Reijners:

Dag Wim en Carla,

Wat een nare ervaring dat jullie bestolen zijn. Gelukkig staan er zo te lezen ook veel goede ervaringen tegenover. Niettemin erg naar en het is zo'n geregel.
    Ik wens jullie een goede start met het onderwijsproject en het verkennen van de stad.
    Ik ga jullie volgen, want ik geniet nu al van de verhalen over het Afrikaanse leven.
    Hier gaat alles goed. De zomer is dan toch aangebroken en ik heb ook vakantie. Heerlijk.
    Tot horens!! Het gaat jullie goed.

HArtelijke groet, Marjolein

• 18 Juli 2013 - 21:07

Marjan:

Lieve mensen,
    Natuurlijk gaan jullie het erg naar jullie zin krijgen, ik verwacht niet anders! Leuk om jullie verhalen te lezen al zou een fotootje erbij het nog leuker maken.
    Terwijl jullie heel hard aan het studeren zijn op een nieuwe taal, zit ik hier volop te genieten van een hele luie vakantie. (en ik voel me nog niet schuldig)
    Ik heb wel m'n telefoon laten vallen en ben jullie mobiele nummer kwijt, aan het 050-nummer in mijn adressenboekje heb ik natuurlijk niet veel meer.
    Hou ons vooral op de hoogte van alles wat jullie beleven daar in Tanzania. Veel geluk en liefs,
    Marjan.

• 22 Juli 2013 - 20:19

Rinus En Elly:

Hoi Carla en Wim,
    We zijn net weer terug van vakantie en waren nieuwsgierig naar jullie ervaringen tot nu toe. Maar het was niet leuk om te lezen dat jullie al bestolen zijn. Mooi, dat er snel actie ondernomen kon worden.Ben je ook alvast door de wol geverfd! Intussen zijn jullie vast al in je toekomstige woonplaats voor 2 jaar. En, een mooie woning? Heb je al foto's?
    Weet je ook al, wat er van je verwacht wordt, Carla? Daar ben ik erg benieuwd.
    We blijven jullie volgen, groeten van Rinus en Elly.