Tanzania.... We komen eraan! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Wim&Carla Griep - WaarBenJij.nu Tanzania.... We komen eraan! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Wim&Carla Griep - WaarBenJij.nu

Tanzania.... We komen eraan!

Blijf op de hoogte en volg Wim&Carla

03 Juni 2013 | Nederland, Groningen

En dan is het zomaar Juni 2013. Na veel heen en weer is het nu echt definitief: eind juni vertrekken we voor twee jaar naar Iringa in Tanzania. Vorige week kregen we het groene licht. Gelukkig want het lijkt een mooie plek om te werken én te wonen. Zo zitten we nu dus in de stroomversnelling waarin ontzettend veel geregeld moet worden. Maar Wim heeft een geweldige checklist gemaakt dus we doen het gewoon één voor één.

Het afscheid nemen is ook al gestart. Eind april een geweldig afscheid van mijn school, het Dr. Nassau College in Assen. Zoveel lieve woorden en warme wensen. Wat zal ik vaak aan die frietkar terug denken de komende jaren. Dank allemaal! Wim heeft op verschillende manieren afscheid genomen van de Ghana werkgroep, Humanitas, oud-Cordis collega's en het Ronald McDonald huis. Zelfs nog even tussendoor zijn EHBO diploma gehaald (altijd handig). Vorige week mijn laatste kooravond waar ik enthousiast werd toegezongen (dames ik ga echt op zoek naar nieuw Afrikaans repertoire!). Afgelopen weekend ben ik naar de laatste VSO training geweest. Veel geleerd, gepraat én gelachen!

De kriebels in de buik voelen we toenemen: Hoe gaan we wonen? Voelen we ons er welkom? Wat komt er op Wim zijn pad? Kunnen we dit wel? Hoe ziet het werk eruit? Wie gaan we ontmoeten? Wat kunnen we daar betekenen? Wat moeten me meenemen? Waarom willen we dit eigenlijk?
Ach, we gaan het avontuur gewoon lekker samen aan!

• 03 Juni 2013 - 14:35

Marion Van Den Nieuwenhuijzen:

Hai Wim en Carla,

Wow, het komt nu echt in de buurt, nog heel even. Check, check, doublecheck en maar heel veel knuffelen met die prachtige dochters van jullie......liefs :-)

• 03 Juni 2013 - 15:29

Johanna Nolles Wijsbeek:

Hallo Carla en Wim,
    Wat spannend allemaal.Een nichtje van mij is alweer 4 weken terug voor een bezoek aan Zuid Afrika en was heel erg onder de indruk geweest.
    Heel veel foto's gezien.Ben benieuwd hoe het jullie zal vergaan.
    Ga jullie dus echt volgen/stalken. Haha.
    Groetjes Johanna.

• 03 Juni 2013 - 16:20

Janneke Van Der Veer:

Het grote aftellen is begonnen, maar jullie voorbereiding al veel eerder. Dus alles gaat zeker goed komen. liefs, Janneke

• 04 Juni 2013 - 20:03

Elna Voesenek:

Hoi Carla en Wim,
    ik heb vanmorgen José gesproken en zei vertelde dat het grote avontuur voor jullie gaat beginnen!
    Heel veel groetjes van ons en we gaan jullie zeker volgen!Goeie Reis!
    Elna

• 05 Juni 2013 - 23:23

Jannie Vos:

Echt spannend ! We praten zondag bij, tot dan!

• 06 Juni 2013 - 09:33

Marieke Oostenenk:

Hoi Wim en Carla,

Spannend hoor, nu het zo dichtbij komt! Maar ik denk dat jullie ook blij zijn dat het er van gaat komen. Veel voor de boeg .... Loslaten, inpakken, wegwezen, omarmen. Wel de dingen die het leven tot LEVEN verheffen.
    Wij vertrekken over 3 weken naar Zuid Afrika om ons Home to Grow project te bezoeken.
    We hopen dan ook de aankoop voor de grond voor een tweede huis rond te kunnen krijgen.
    Voor jullie: vrede en alle goeds voor de komende tijd. Ik blijf jullie volgen. Marieke

• 06 Juni 2013 - 17:06

Esther:

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH SPANNENDDDDDDDD

• 06 Juni 2013 - 20:44

Ria Wemmenhove:

Wim en Carla,

Fijn voor jullie dat het nu zo ver is.
    We wensen jullie veel woon- en werkplezier in Tanzania.
    We gaan jullie volgen.
    Albert en Ria

• 06 Juni 2013 - 23:05

Bertha Oosting:

Het gaat nu dus echt gebeuren! Spannend hoor. Wij wensen jullie veel geluk en werkplezier. Gelukkig zien we elkaar nog voordat julie weggaan. Dus de knuffels komen nog. Groetjes Alert en Bertha

• 07 Juni 2013 - 14:34

Gea Hummel:

Hè lieverds wat spannend allemaal. Heel leuk dat we jullie op deze manier kunnen blijven volgen !

• 10 Juni 2013 - 09:44

Rita En Ben:

Wouw luitjes wat fantastisch. Tanzania lijkt me en fantastisch land om naar toe te gaan.
    Heel veel succes en een heel mooie tijd.
    Ben en Rita.

• 12 Juni 2013 - 09:25

Jose Husson:

Hey carla en wim. Eindelijk is het zover voor jullie. Heel veel succes. We zullen jullie blijven volgen hoor!! Afscheid nemen is altijd moeilijk, maakt niet uit wat voor manier.
    Toi toi toi, van ons allen. Jose en christ en de kinderen.

• 15 Juni 2013 - 13:14

Ed En Tineke:

Hi Carla en Wim,
    Zien jullie verslagen met grote belangstelling tegemoet. Wensen jullie ontzettend veel succes. Met zulke enthousiaste mensen wordt Nederland een stuk armer en Tanzania en de mensen die jullie daar ontmoeten een stuk rijker. Nog bedankt voor jullie afscheidsbezoek, Ed en Tineke

• 16 Juni 2013 - 20:53

Saskia Stellingsma:

Hoi Carla en Wim,

Ik dacht: "Eens kijken of ze al vertrokken zij"' en lees dat jullie nog in NL zijn maar dat het aftellen nu echt begonnen is! Volgende week schijnt het hier lekker warm te worden, kunnen jullie vast een beetje wennen!
    Ik ga jullie volgen omdat ik heel benieuwd ben naar jullie avonturen op zich maar ook naar hoe jullie het ervaren. Wat me is bij gebleven van de 2 jaar die ik in Zuid-Afrika heb doorgebracht is dat niets loopt zoals je het bedacht of verwacht had en dat is heel leerzaam. Heerlijk, jullie staat een mooie uitdaging te wachten! Geniet nog even van Nederland en alvast een goede reis!!!! Groeten, Saskia Stellingsma

• 18 Juni 2013 - 07:38

Paul Griep:

Een beetje jaloers, veel bewondering, ik volg jullie graag, blijf genieten en maak er wat moois van. Paul

• 23 Juni 2013 - 12:26

Yolanda Alting:

Lieve Carla en Wim,
    De laatste uitzwaaiborrel (wat een regen!) gehad en nu in Utrecht. Jullie afscheid van ons allemaal stapje voor stapje. Hele fijne week met elkaar in Utrecht en dan.............het grote avontuur gaat beginnen. Go with the flow. Toch??? Heel veel plezier in het verre Tanzania.Groetjes Yolan

• 23 Juni 2013 - 18:07

Marianne Bodewes:

Hoi Carla en Wim
    Veel succes en hopelijk brengt jullie reis/ taak wat jullie er van verwachten. Maak er het beste van, ik blijf jullie volgen.
    Marianne

• 26 Juni 2013 - 09:52

Theo En Rix Kuiper:

Rafiki, Siku hizi safari njema. Mbili mwaka Tanzania bila matata ni kazi Mungo. Karibu Africa, na kwa heri Ulaya! Salaam, Theo na Rix

• 29 Juni 2013 - 21:16

Jack & Margot:

Hoi Carla en Wim, wij wensen jullie een hele goede tijd in Tanzania! Succes met alles en dat het mag brengen wat jullie ervan verwachten. Veel liefs, Jack & Margot

• 30 Juni 2013 - 01:16

Maaike Griep:

Wow, wat een super onderneming!
    De huisarts waar ik voor werk heeft ook een aantal jaren in Tanzania gewoond/gewerkt en is daar super enthousiast over! Leuk dat we jullie ervaringen zo kunnen volgen.
    Een hele mooie tijd gewenst!!

groetjes Maaike

• 30 Juni 2013 - 12:40

Thea:

Ik kreeg via via een nieuwsberichtje uit de lokale krant. Ik wens jullie veel plezier en succes toe in Iringa. Wie weet komen we elkaar binnenkort tegen. Ik ga over 2 weken naar Ilula en zal af en toe een weekend in Iringa zijn. Ben benieuwd naar jullie avonturen. Alvast een goede vlucht gewenst!

• 04 Juli 2013 - 14:25

Avalon:

Heel veel plezier in Tanzania, geniet ervan!

• 06 Juli 2013 - 22:50

Corry De Jong:

Hallo Carla en Wim,
    Las in de Krant dat het nu echt gaat gebeuren, jullie droom en uitdaging.
    Veel succes met alles en hopelijk vinden jullie wat je er van verwacht.
    Wij mogen ook af en toe, via onze dochter en schoonzoon in Kenia
    proeven van de Afrikaanse sfeer en genieten daar altijd van.
    Het zijn prachtige mensen.
    Ik ga jullie zeker volgen.
    groetjes Corry

• 07 Juli 2013 - 09:42

Hanneke:

Zo, jullie vandaag even bij de favorieten op de computer gezet. Op dat onderdeel is het druk met de Griepjes, want Esther staat er ook al :-)
    Succes en geniet!

• 10 Juli 2013 - 15:59

Bea Sportel Bolt:

Ben wel heel benieuwd waar en hoe jullie zijn terecht gekomen? Ik lees gauw meer hoop ik...
    Lieve groet uit zomers Nederland,
    bea