Sponsor mij in Tanzania: “be part of the story” - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Wim&Carla Griep - WaarBenJij.nu Sponsor mij in Tanzania: “be part of the story” - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Wim&Carla Griep - WaarBenJij.nu

Sponsor mij in Tanzania: “be part of the story”

Door: Wim Griep

Blijf op de hoogte en volg Wim&Carla

20 November 2014 | Tanzania, Iringa

Ik heb een mooie plek gevonden als vrijwilliger bij Neema Crafts, een werkplaats voor betaald werk voor mensen met een lichamelijke beperking in Iringa, Tanzania. www.neemacrafts.com,
Gehandicapten hebben het net als in andere Afrikaanse landen ook hier moeilijk om een plekje in de samenleving te vinden. Ze leven vaak op straat, hebben geen of nauwelijks scholing gehad en hebben weinig kansen. Neema Crafts kan helaas niet alle nieuwe aanmeldingen voor de werkplaats aan. We wijzen de sollicitanten dan niet af maar willen ze de kans geven om hun eigen bedrijfje te starten. Voor hen is de business training ontworpen. Door hen te begeleiden in het opzetten van een eigen bedrijfje proberen we hen hoop en zelfvertrouwen te geven. Sinds een jaar ben ik dus de business trainer. We praten samen over hoe ze hun kansen kunnen benutten en hoe ze hun eigen bedrijfje kunnen opzetten (aardappelen, kleren verkopen, kippenhouderij, timmerman etc). Ik help hen om een eigen businessplan te maken en begeleid hen in het traject. De slogan van Neemacrafts is ‘be part of the story’ en daar kun jij ook deel van uitmaken
In dit project willen we de nieuwe ondernemer een startkapitaaltje meegeven van ca. € 200. Hiervoor zoek ik sponsoren. Wil je wat meer informatie over dit sponsoringproject, bestel dan bij mij wat folders,die kunnen je tevens helpen om je omgeving te stimuleren. Geef je post-adres dan per e-mail (wimgriep@gmail.com) even aan mij door. Esther, onze dochter, is contactpersoon in Nederland en zij zal dat verzorgen. Zij heeft in de afgelopen zomer een aantal weken als vrijwilliger bij Neema Crafts in Tanzania mee geholpen en is enthousiast geworden over het werk wat ik hier doe. Als het alleen aan mij had gelegen dan was van die sponsoring niks terechtgekomen, het is Esther’s initiatief die dit mogelijk maakt.
Ik hoop dat ik je enthousiast gemaakt heb voor ‘mijn’ project en zie je reactie graag tegemoet.

Dank je wel.

Groeten, ook van Carla EEN HEEL GOED 2015 !
Wim, Tanzania
wimgriep@gmail.com

  • 21 November 2014 - 10:35

    Cathrien Hilbrands:

    Cathrien Hilbrands
    Brêgebuorren 2
    9035 AR Dronrijp
    NL

    Mooi project!!!
    Groeten en heb het goed samen

  • 23 November 2014 - 19:59

    Dolfenmarijke Velting:

    Hallo Afrikanen,

    na 1jaar mag je dat wel zeggen. Wat doen je het geweldig in Afrika.
    we hebben jullie verslagen met belangstelling gelezen. Wat een mooie vakantie hebben jullie daar gehad met jullie kinderen. Genieten en veel succes met alles wat jullie ondernemen.
    De folder van het Neema cracfts project ziet er prachtig uit, veel succes gewenst.
    Hart.gr. Dolf en Marijke

  • 03 December 2014 - 23:08

    Ed:

    Dag Wim en Carla,
    Wim, ik kijk naar die foto's van je business-klasje. Mooi. Die foto van die cursisten op die stoelen met dat roze gordijn, suggereert meer luxe dan verwacht.
    Ed

  • 14 December 2014 - 15:43

    Harry En Wil V.d. Velde:

    Hoi Wim en Carla,

    Het artikel over jullie werk hebben we met interesse gelezen. Wij willen jullie daarin graag financieel ondersteunen, dus wat is het banknummer waarop we een bedrag kunnen storten. Uiteraard willen we ook wel wat foldermateriaal.
    We wensen jullie veel succes daar in Tanzania.

    Hartelijke groet
    Harry en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim&Carla

Actief sinds 12 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1117
Totaal aantal bezoekers 68113

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 September 2015

Met VSO naar.....

Landen bezocht: