Sponsoractie Wim Neema Crafts, brochure in de maak - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Wim&Carla Griep - WaarBenJij.nu Sponsoractie Wim Neema Crafts, brochure in de maak - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Wim&Carla Griep - WaarBenJij.nu

Sponsoractie Wim Neema Crafts, brochure in de maak

Door: Wim Griep

Blijf op de hoogte en volg Wim&Carla

13 Oktober 2014 | Tanzania, Iringa

Niet alleen hebben we een mooie vakantie gehad met onze familie maar Esther onze dochter is zelfs wat langer hier geweest en heeft wat vrijwilligerswerk gedaan. Ze is enthousiast geworden over mijn business training project en nu helpt ze me met sponsoring in Nederland. Ze heeft daarvoor een mooie brochure gemaakt met het doel om mijn project te promoten. Als je meedoet met sponsoring dan ben je voor altijd ‘BE PART OF THE STORY’ de slogan van Neema Crafts. Ik ben erg nieuwsgierig hoe dit uitpakt.
Even in het kort wat mijn project inhoudt.
In de zomer van 2013 zijn Carla en ik dus naar Tanzania gegaan. Carla werkt als VSO volunteer bij een landelijk project met lerarenopleidingen. Ikzelf heb een mooie plek gevonden als vrijwilliger bij Neema Crafts, een werkplaats voor betaald werk voor mensen met een lichamelijke beperking in Iringa. Gehandicapten hebben het net als in andere Afrikaanse landen ook hier moeilijk om een plekje in de samenleving te vinden. Ze leven vaak op straat, hebben geen of nauwelijks scholing gehad en hebben weinig kansen. Neema Crafts kan helaas niet alle nieuwe aanmeldingen voor de werkplaats aan. We wijzen de sollicitanten dan niet af maar willen hen de kans geven om hun eigen bedrijfje te starten. Daarvoor is de business training ontworpen. Door hen te begeleiden in het opzetten van een eigen bedrijfje proberen we hoop en zelfvertrouwen te geven. Sinds een jaar ben ik dus de business trainer. We praten samen over hoe ze hun kansen kunnen benutten en hoe ze hun eigen bedrijfje kunnen opzetten (aardappelen, kleren verkopen, kippenhouderij, timmerman etc.). Ik help hen om een eigen businessplan te maken en begeleid hen in het traject. Grappig is dat mijn ervaringen die ik in Nederland en vooral bij Cordis en de Ghanawerkgroep Roden heb opgedaan hier goed van pas komen. Toen Cordis dicht ging heb ik bij het UWV ondernemers cursus gehad en dat helpt mij nu enorm om de business training gestalte te geven. Wie had dat gedacht!
Als de folder beschikbaar is dan zal ik dat melden op onze site en nadere informatie geven hoe je mee kunt doen aan de sponsoractie. Dank je wel.
wimgriep@gmail.com



  • 16 Oktober 2014 - 21:39

    Annelies:

    Goed bezig Wim!
    Ben benieuwd.
    Groetjes Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim&Carla

Actief sinds 12 Nov. 2012
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 68124

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 September 2015

Met VSO naar.....

Landen bezocht: